Všechno začalo jednoho krásného večera v restauraci U Rychtiků v Praze.
"Viděl jsem tuhle zajímavou stránku na webu," nadhodil jsem k zúčastněným.
"Nějaká cestovka nabízí pronájem motorových lodí v Holandsku. Je tam záchod,
sprcha, kuchyně, dá se na tom bydlet a nejsou potřeba žádné papíry na
řízení. Přijedeš tam, půjčíš si loď, ukážou ti, jak se to řídí a jedeš si po
kanálech kam chceš."
"Nesmysl," namítl Bušek se svou logikou státního úředníka.
"Nemůžeš si jezdit
kam chceš, musíš jezdit jen po těch kanálech."
"Holandsko je stejně volovina," konstatoval Mamut a podal číšníkovi prázdný
půllitr. "Jedeš na lodi, kolem placka, nikde nic, akorát můžeš čumět na ty
krávy, co se pasou o metr níž než ty jedeš na lodi. Nejsem magor. Víš, jaká by
to byla nuda?"
Tím byl, jak se mi alespoň zdálo, nápad proplout Holandsko na lodi sprovozen ze světa. Jen na odchodu se
Mamut zeptal na internetovou adresu stránek té cestovky.
Když jsem se dopravil domů, čekal tam na mě jeho mail: "Už jsem si vybral loď".
Koncem srpna bylo jasné, že máme zamluvenou a zaplacenou loď Motortjalk 1000B v půjčovně ve fríském Sneeku a
že k jejímu řízení nic nepotřebujeme.
Dále jsme měli průvodce "Holandsko - země
tulipánů" (v provincii Frísko se v něm v oblasti, do které jsme měli jet,
zmiňovali asi o čtyřech městech), autoatlas Beneluxu (pro plavbu na motorové
lodi po kanálech v Holandsku věc skutečně naprosto zbytečná), zásobu jídla na týden a
dva kartony piva.
S touto výbavou odcestovala naše výprava 30.srpna 2002 do Holandska.