Moje praktická zkušenost se Subaru Forester je, že do auta dolévám benzín a
vodu do ostřikovačů a jezdím na pravidelné prohlídky do servisu. A občas dofouknu
gumy a projedu myčkou. To je veškerá údržba.
Přitom se zdá, že taková údržba Subaru Forester stačí. 11.5.2017 jsem zjistil,
že mi zítra prochází technická, tak jsem bez jakékoliv přípravy vyrazil
na STK a s 12 let starým autem prošel naprosto bez závad.
Dlouhodobá průměrná spotřeba Subaru Forester 2.0 za rok 2017 byla 8,48 litru, ovšem minimálně polovinu cest
jsem najezdil po Praze. Rekord ve spotřebě jsem měl v létě v roce 2007, kdy jsem
na cestě do Štětína a zpět (přes Polsko, ne po dálnicích) ujel těch 1000km s
průměrnou spotřebou 7,68 litru.
Protože jsem se při minulém výletu na Rotující setrvačníky v Solvayových lomech nepoučil, že stará technika majitele Subaru aut asi nezajímá, uspořádal jsem počátkem srpna pro Subaru klub ještě jeden sobotní poznávací výlet.
Tentokrát byla cílem obnovená Kolínská řepařská drážka a soukromé Muzeum Moto & Velo v Přerově nad Labem. No tak na tuhle akci dorazilo ještě méně lidí než na tu první - celkem tři automobily Subaru, z toho dva Subaru Forester, a jeden motocykl Yamaha Virago.
Kolínská řepařská drážka, postavená v roce 1894 a zrušená v roce 1961, byla nejstarší řepařskou drážkou v Čechách. V dobách své slávy měřila skoro 11 kilometrů a sloužila pro dopravu řepy do cukrovaru v Kolíně. Celkem bylo takovýchto tratí v Polabí přes sto kilometrů...
Spáchal jsem malý sraz pro Subaru klub v Loděnici u Berouna.
Měl to být takový sobotní výlet pro Pražáky, aby vzali auto, ženu, děti, psa a pro každého se našla nějaká zábava. Je pravda, že se nás moc nesešlo; jely jen tři Subaru Forester, jedno Subaru Legacy a Mamutova Subaru Justy. Ale ti, co se sešli, ti si to docela užili.
První naplánovaný zážitek nás dovedl k lomu Velká Amerika nedaleko Mořiny. To je ten lom, ve kterém Limonádový Joe zachraňoval Winifred ze spáru zlých Kidů.
Pak jsme zaparkovali svá Subaru v Hostími u hospody a vyrazili na dvoukilometrovou pěší procházku do skanzenu Solvayovy lomy, kde se konalo každoroční setkání majitelů stabilních motorů a parních strojů a vůbec staré techniky, zvané Rotující setrvačníky. Takže byla k vidění stará auta, staré traktory, parní válec, motory stabilní i motory podivné.
Přípravná akce na podzimní třeboňský sraz Subaru klubu se letos konala s daleko větší účastí než vloni. Zážitku se zúčastnil i nový předváděcí Subaru Forester, který pak při terénní vložce kolem Zlaté stoky musel zachraňovat uvázlou Imprezu.
Můj deníčku!
O tomto víkendu zase pořádal Subaru klub sraz. Na ten jezdíme každý rok alespoň dvakrát, abychom si navzájem pochválili svá Subaru a posmívali se jiným značkám.
Tak jsem ve čtvrtek protáhl svůj Subaru Forester myčkou, aby na srazu vypadal pěkně a aby mě kamarádi nepomluvili. Proto mě vůbec nepřekvapilo, když v pátek celou cestu z Prahy až do Jeseníků lilo jako z konve. Přestalo až v polovině cesty ze Stříbrnice na chatu Návrší, kde se sraz Subaru klubu konal.
Tam začalo sněžit.
Psáno pro Subaru magazín jaro/léto 2008
Akce, kterou pro Subaru klub uspořádal Jožka v okolí Pohorské Vsi v Novohradských horách, začala v Benešově nad Černou.
Z Benešova pak vedla trasa vyjížďky po krásně zasněžených a zledovatělých silničkách 4.-5. třídy přes Pohorskou Ves do Pohoří na Šumavě a zpět do Pohorské Vsi na báječnou tréninkovou louku, kde jsem zjistil, že můj Subaru Forester ve 30cm čerstvého sněhu neumí jezdit na trojku.
Sobotní ráno přineslo malou dopravní kalamitu na Masarykovo náměstí.
V Třeboni totiž mají největší náměstí tak malé, že se na něj Subaru klub nevešel, takže část účastníků srazu musela parkovat jinde. Před polednem se účastníci Subaru srazu přesunuli na okruh v Borovanech, kde byly připraveny různé ukázky a soutěže. A zejména pro vozy Subaru Forester připravili místní ofroudisté terénní vyjížďku do lomu.
Roman se chtěl původně v letadle pouze vyfotografovat, ale než se nadál, byl ve vzduchu, zatímco ostatní účastníci Subaru zážitku na zemi statečně likvidovali zásoby a u létajících stojů prováděli pouze pozemní kontrolu. Zejména Subaru Zenair se těšil velikému zájmu obecenstva.
V sobotu 3.3.2007 v 11 hodin ráno za odporného počasí započal minisraz Subaru klubu v Sobotce. Déšť se pak změnil ve sníh, chumelilo stále víc a na Kosti to zas vypadalo jako v zimě. Můj Subaru Forester měl naštěstí ještě zimní gumy, ale někteří účastníci se už v pátek rozhodli, že je jaro, a přezuli na letní.
Pokud vám Městská policie zaparkuje na vyhrazeném místě, nerozpakujte se dát jí botu.