7.10.2006 se konal v
Železničním muzeu ČD v Lužné u Rakovníka poslední letošní parní víkend,
na který byl vypraven zvláštní parní vlak z Prahy. Protože máme staré parní
stroje rádi, nemohli jsme si samozřejmě tenhle zážitek nechat ujít.
Po příjezdu našeho vlaku bylo nutné přešíbovat "Všudybylku",
aby se náš vlak, tažený "Papouškem", dostal do muzea.
Za vjezdem ukazovali němečtí modeláři parní zahradní železnici...
...ale nejroztomilejším exponátem v provozu byl nádherně zrekonstruovaný
parní vůz M124.001 "Komarek" z roku 1903, vyrobený firmou Ringhoffer v Praze.
Tento vůz byl v provozu do roku 1947 na trati Kutná Hora-Sedlec
V areálu muzea je řada zajímavých exponátů, novějších i starších...
...ale nejkrásnější je stará výtopna, točna a parní mašinky
v ní. Škoda že jich je většina neprovozuschopných...
...jako třeba tahle ospalá 324.391 "Buštěhradka".
Pro zpáteční cestu našeho vlaku bylo nutné otočit Papouška
na točně. Dost pod ním skřípala.
V expozici stojí i cisterna z roku 1901 a parní lokomotiva
"Arcivévoda Karel"...
...nebo firemní železniční vůz pivovaru Krušovice.
Mamut se tak divně tváří proto, že právě zjistil, jaké pivo točí vedle u stánku.
K vidění je i úzkorozchodná trakce z kladenských hutí...
...a anebo zajímavé čtyřcestné návěstidlo, vodní jeřáb a zauhlovací
zařízení (původem z Českých Velenic)
Tankování vody do "Papouška" pro zpáteční cestu